Sunday, July 26, 2009

Tetiba jer berlaku....!

Malam ni aku tak tahu kenapa dan apa yang berlaku kepada aku. Walau penat sehari aku berjalan di SOGO, balik ke bilik, aku terasa sesuatu hilang dalam jiwa. Aku tidak menghiraukannya. Aku terus membaca novel ‘Cinta Tanpa Noktah’ karya Nizam Zakaria. Wow! Awesome. Walaupun buku ini telah diharamkan terbitannya atas dasar yang aku sendiri pun tak faham. Disebabkan diharamkanlah, aku terus beli apabila aku jumpa kat satu kedai buku dalam perjalanan pulang ke Shah Alam. Tak percaya, tak sampai 1 hari aku dah habis baca. Nak cakap nipis, tak lah sangat. 7 kali ganda novel ‘Mira Edora’. Cerita dia bestlah. Sangat best! Sambil baca tu aku dengarlah lagu. Masa aku baca muka surat terakhir tu, tetiba je laptop aku keluar lagu ‘Fall for You’daripada Secondhand Serenade. Boom….! Terus datang memori masa aku kat sem 1 ngan sem 2. Waktu kurang matang sangat dulu-dulu. Zaman nakal-nakal lah dikatakan. Dingatkan kemabli, aku tergelak sendiri. Masa sem 1 ngan sem 2 dulu, lagu ni popular tau. Ditambah lagi pulak dengan memori aku dengan si dia, si dia, si dia, si dia, dan si dia. Hehehe. Bodoh-bodoh jer. Dengan drama senetron and slot akasia sekali. Silap-silap boleh masuk telenovela. First sekali, mesti lah pasal AJTY. Putera Kedah al-kisahnya yang aku dibodohanjingkan olehnya. Kelakar larh. Kisah main-main msg. Macam dak kecik jerk. Mula2 tu siap bagi tazkirah. Pastu terus tercetus konflik hanya kera sekeping pizza. Habis episode AJTY, aku terus break ngan A. Patutnya kitorg kawan baik, but then turn up jadi tak bertegur disebabkan AJTY dan pizza and ntah apa-apa lagi. Diteruskan cerita, insiden aku denganH/J. F**K man. Dalam episode ni, aku kononnye dipanggil masuk bilik H/J dipanggil oleh GG yang sekarang 1 kelas ngan aku lark tu. Katenye ade hal. So, g jer lah. WTF! Aku disuruh wat ‘tututututututututuutut’ ngan dia! GROSS! I knw tht I’m hot! But I’m not slut or any prostitute kat Lorong Haji Taib ok you little Mr. P fancy pants. I noe u’r the HUNK JOCK of the house! But sorry, I’ll pass! Der WEML!!!! Enough but this episode yang mane ending nyer penuh dramatic sekali apabila aku lari dari INTEC dan dipujuk balik oleh teman baikku dan disambung kutuk malam tu yang kononnye aku seduce dia dengan cologne baby johnson bunga matahari which only cost me couple penny k. It’s not even ARMANI. Der!! Klu dia dah fitnah aku macam tu, this means that yang dia mengakulah yg dia hanya boleh tahan 10 seconds only lah and have premature ejaculation??! Opppsss! Sorry…! 18PL! Bukan untuk bacaan umum…! Heeeee….!!! Moving on to the end of 1 sem yang membosan kan dengan trip ke MidValley yg membosankan dan diakhiri dengan pergaduhan dengan Mr. Big T. Naik 2nd sem, first day g tgk ‘The Day The Earth Stood Still’ ngan Tosem…! Best gak. Keanu Reeves tetap elegant walaupun jadi alien n pakai tux jer. Btw, it was fun…! 1 st day of clas I got ‘kerusi tikus beruang tikus’. SUCKSSSS!!!! Then 2nd day I realize that aku duduk sebelah hot guy. His name is MEGAT IKHWAN HARIS MEGAT KHAS. Nama bapak panjang. Mula2 malu2 kucing lah ngan dia. Ye lah… dia kan kinna hot stuff gak ah kat INTEC. Sampai Nush ngan Sara pun nak kat dia.. Opsss! Gossip…! X yah risau gurls, dia end up jadi I punye naqib dalam usrah kitorang yang ‘membahagiakan’ tu. Sambung cerita tadi, erkkk…..! Ah, ok, Megat memang hot stuff. But then, lame knl dia, erm….. hampeh jer mamat ni. Agak poyo lah daripada POKYO. Tak…! Bukan agak poyo, tapi memang poyo. Sengal lalat tahap mokshah (nak mampos kutuk naqib sendiri!!). Tapi dia nice. Then aku start kenal classmate aku satu per satu.
1. Megat (‘stylo ’ nyer mamat)
2. Amnec (pantang disentuh)
3. Pokyo (perangai lebih kurang name)
4. Hakim (hot stuff skunk ni)
5. Jijie (mak joyah in the house)
6. Asri (mutant olok-olok)
7. Ah-Chun (jambu batu jambu air)
8. Yak (lengong)
9. Meng (sentimental)
10. Roy (gagah perkasa)
11. Gogosh (Nina ‘husband’ wanna be)
12. Amal (mind ‘superwomen’)
13. Fina (typical normal gurl)
14. Zue (bajet angel)
15. Nush (Miss Paraguay)
16. Hanis (tertelan speaker)
17. Ein (lex sis/bro)
18. Rosse (tiang)
19. Aru (pencetus kontroversi yang tak dilayan)
20. Syirah (menang pertandingan besarkan mata)
21. Nenak (mak cik pekat loghat)
22. Shaal (invisible tiger….WOOOOO!)
Then, kitorang hidup sebagai ahli-ahli SMLY yang bahagia. Sem 2 byk gak konflik yang kompleks gak ah ngan dak kelas. Hey..... macam-macam.....
Skunk dah 3rd sem. IELTS bru habis. Tggu interview Otago. Cepat masa berlalu. Aku akan rindu dengan hidup hectic ni. Kadang-kadang rasa nak nangis pun ada gak. kadang-kadang rasa nak gelak pun ada gak. Macam-macam aku dapat kat INTEC ni. Especially kawan yang aku x dapat kat SMKB. Aku jarang ade kawan Melayu. In fact, zero. So, i had a lot of fun with SMLY. I luv them so much. Oh God, I’m gonna miss them.

1 comment:

  1. Cinta Tanpa Noktah tidak pernah diharamkan malah boleh didapati di toko-toko buku besar di seluruh negara.

    Harap maklum.

    Nizam

    ReplyDelete